ÁSZF
www.azajandek.hu
Jelen dokumentum nem kerül iktatásra, kizárólag
elektronikus formában kerül megkötésre, nem minősül írásbeli szerződésnek,
magyar nyelven íródik, magatartási kódexre nem utal. A webshop működésével,
megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések
esetén a megadott elérhetőségeinken rendelkezésére állunk.
Jelen Ászf hatálya Szolgáltató weblapján
(http://azirodaszer.hu) és aldomainjein történő jogviszonyokra terjed ki. Jelen
Ászf folyamatosan elérhető a következő weboldalról: http://azirodaszer.hu/aszf.
1. SZOLGÁLTATÓ ADATAI:
A szolgáltató neve:
AP-OFFICE Kereskedelmi és Tanácsadó Kft.
A szolgáltató székhelye:
1039 Budapest, Család u. 37.
A szolgáltató
elérhetősége, az igénybe vevőkkel való kapcsolattartásra szolgáló, rendszeresen
használt elektronikus levelezési címe: kereskedelem@apoffice.hu
Cégjegyzékszáma:
01-09-965731
Adószáma: 23440139-2-41
Nyilvántartásban
bejegyző hatóság neve: Pest Megyei Cégbíróság
Telefon/FAX száma: +36
70 417 9982, +36 1 700 1552
Adatvédelmi
nyilvántartási száma: NAIH-70570/2013.
A szerződés nyelve:
magyar
2. ALAPVETŐ
RENDELKEZÉSEK:
2.1. A jelen Szabályzatban nem szabályozott
kérdésekre, valamint jelen Szabályzat értelmezésére a magyar jog az irányadó,
különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény
(„Ptk.”) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs
társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi
CVIII. (Elker. tv.) törvény, valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések
részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet vonatkozó
rendelkezéseire. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre
külön kikötés nélkül is irányadók.
2.2. A jelen Szabályzat 2014. május hó 16.
napjától hatályos és visszavonásig hatályban marad. A Szolgáltató jogosult
egyoldalúan módosítani a Szabályzatot. A módosításokat a Szolgáltató azok
hatályba lépése előtt 11 (tizenegy) nappal a weboldalakon közzéteszi.
Felhasználók a weboldalak használatával elfogadják, hogy rájuk nézve a
weboldalak használatával kapcsolatos valamennyi szabályozás automatikusan
érvényes.
2.3. Felhasználó, amennyiben belép a Szolgáltató
által üzemeltetett webshop weboldalra, vagy annak tartalmát bármilyen módon
olvassa – akkor is, ha nem regisztrált felhasználója a webshopnak, a
Szabályzatban foglaltakat magára nézve kötelezőnek ismeri el. Amennyiben a
Felhasználó nem fogadja el a feltételeket, nem jogosult a webshop tartalmának
megtekintésére.
2.4. Szolgáltató fenntart magának minden jogot a
webshop weboldal, annak bármely részlete és az azon megjelenő tartalmak,
valamint a weboldal terjesztésének tekintetében. Tilos a webshopon megjelenő
tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése, elektronikus tárolása,
feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül.
3. MEGVÁSÁROLHATÓ
TERMÉKEK, SZOLGÁLTATÁSOK KÖRE
3.1. A megjelenített termékek
online/személyesen/telefonon/faxon rendelhetők meg. A termékekre vonatkozóan
megjelenített árak forintban értendők, nettó (ÁFA nélküli) és bruttó (ÁFA-val
növelt) formában is feltüntetésre kerülnek, nem tartalmazzák a házhoz szállítás
díját. Külön csomagolási költség nem kerül felszámításra.
Amennyiben a Szolgáltató minden gondossága
ellenére hibás ár kerül a webáruház felületére, különös tekintettel a
nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy
becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő
"0" Ft-os vagy "1" Ft-os árra, akkor a Szolgáltató nem
köteles a terméket hibás áron szállítani, hanem felajánlhatja a helyes áron
történő szállítást, amelynek ismeretében a Partner elállhat vásárlási
szándékától. A kedvezménnyel rendelkező Partnereink, a rájuk vonatkozó
kedvezményekre természetesen interneten keresztül történő vásárlás esetén is
jogosultak. A webáruházba történő bejelentkezés után, a termékek mellett a
kedvezménnyel csökkentett aktuális nettó és bruttó egységár jelenik meg. A
kedvezmény az akciós termékekre nem vonatkozik! További kivételt jelentenek az
alábbi termékkategóriák és termékcsoportok, melyekben a kedvezmény mértéke 0-3%
lehet: papírvágógépek; iratmegsemmisítők; laminálógépek; spirálozógépek; hőkötő
gépek, borítók; könyvkötő gépek, borítók; számítástechnikai eszközök;
projektorok, diavetítők; nyomtató kellékanyagok; infokommunikáció, elektronika;
széfek; páncélszekrények; borítékoló- és hajtogatógépek; kerti gépek,
berendezések, kellékek; barkácsgépek, szerszámok; borok. A kedvezmény rendszer
kialakítása és megadása a Szolgáltató kizárólagos joga, melyet a Szolgáltató külön
hirdetményeiben (weboldalon vagy hírlevélben) teszi elérhetővé. Szolgáltató
jogosult egyoldalúan módosítani kedvezmény rendszerét, amelyről Partnereit
minden esetben előzetesen írásban értesíti.
3.2. A webshopban Szolgáltató részletesen
feltünteti a termék nevét, leírását, a termékekről fotót jelenít meg. A
termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságostól,
illusztrációként szerepelhetnek. Nem vállalunk felelősséget a webshopban
megjelenő kép és a termék tényleges kinézete miatti különbözőség miatt.
3.3. Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre,
Szolgáltató teljes körűen tájékoztatja Felhasználókat az akcióról és annak
pontos időtartamáról.
4. RENDELÉS MENETE
4.1. Felhasználó a regisztrációját követően
bejelentkezik a webshopba és megkezdheti a vásárlást.
4.2. Felhasználó a megvásárolni kívánt termék,
termékek darabszámát beállítja.
4.3. Felhasználó kosárba helyezi a kiválasztott
termékeket. Felhasználó bármikor megtekintheti a kosár tartalmát a „Kosár”
ikonra kattintva.
4.4. Amennyiben Felhasználó további terméket
szeretne kosárba helyezni, ezt megteheti a „Vissza az előző oldalra”
hivatkozásra kattintást követően. Ha nem szeretne további terméket vásárolni,
ellenőrzi a megvásárolni kívánt termék darabszámát. Lehetősége van adott cikket
törölni a kosarából, vagy annak mennyiségét megváltoztatni, melyeket a „kuka”
és a „ceruza” ikonra való kattintással lehet megtenni.
4.5. Felhasználó kiválasztja a szállítási módot,
átvételi címet, fizetési módot és számlázási címet. A lehetséges fizetési módok
a következők:
4.5.1. Fizetési módok:
Készpénz/Utánvét: Akkor válassza, ha a rendelés
értékét a csomag átvételekor kívánja kiegyenlíteni.
Banki utalás: Akkor válassza, ha a rendelés
értékét átutalással kívánja kiegyenlíteni. Csak az erre szerződött partnereink
számára választható!
Banki előre utalás: Akkor válassza, ha a
rendelés értékét átutalással kívánja kiegyenlíteni, de még nem szerződött
partnerünk. A termék/termékek beérkezése után kiállítjuk a számlát, melyet
e-mailben vagy faxon elküldünk. A számla kiegyenlítése után szállítjuk a
megrendelést, mely átvételekor a csomag tartalmazza az eredeti átutalásos
számlát.
4.5.2. Szállítási költség:
Nettó 25.000 Ft (bruttó 31.750 Ft) összeg
feletti rendelés esetén: díjtalan!
Nettó 20.000 - 25000 Ft közötti rendelés esetén: nettó 2500 Ft (bruttó 3175 Ft).
4.5.3. Személyes áruátvétel:
Megrendelőinknek lehetőséget biztosítunk a
megrendelések személyes átvételére telephelyünkön, nyitva tartási időben. A
webáruházban rendelhető termékek közül nem mindet tartjuk raktáron, ezért a
megrendelés leadása után minden esetben telefonon vagy e-mailben
visszaigazoljuk az áruátvétel lehetséges időpontját!
Telephelyünk címe:
2120 Dunakeszi, Pallag u. 25. B épület.
Telefon: +36 1 999 6346, + 36 1 999 6347, +36 1
999 6348
Mobil: + 36 70 417 9982
Fax: +36 1 700 1552
E-mail: kereskedelem@apoffice.hu
Nyitva tartás: H-Cs: 8-16h-ig, P: 8-15h-ig,
Szo-V: Zárva
4.6. Amennyiben a webshopban hiba vagy
hiányosság lép fel a termékeknél vagy az áraknál, fenntartjuk a jogot a
korrekcióra. Ilyen esetben a hiba felismerése illetve módosítása után azonnal
tájékoztatjuk a vevőt az új adatokról. A vevő ezt követően még egyszer
megerősítheti a megrendelést, vagy lehetőség van arra, hogy bármely fél
elálljon a szerződéstől.
4.7. A fizetendő végösszeg a megrendelés
összesítése és visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz. A
számlát, az elállási jogról szóló tájékoztatót, és a garancia levelet a csomag
tartalmazza. Felhasználó köteles a csomagot kézbesítéskor a futár előtt
megvizsgálni, és termékeken, csomagoláson észlelt esetleges sérülés esetén
köteles jegyzőkönyv felvételét kérni, sérülés esetén a csomagot nem köteles
átvenni. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt Szolgáltató nem fogad el! A
csomagok kézbesítése munkanapokon történik 8-17 óra közötti időszakban.
4.8. Az adatok megadását követően Felhasználó
(ha elfogadja és tudomásul veszi az Ászf-et) a ”Megrendelés” gombra kattintva
tudja véglegesíteni/elküldeni a megrendelést.
4.9. Adatbeviteli hibák javítása: Felhasználó a
megrendelési folyamat lezárása előtt minden esetben javítani tudja a bevitt
adatokat.
4.10. Felhasználó e-mail-ben a megrendelés
elküldését követően visszaigazolást kap. Amennyiben e visszaigazolás
Felhasználó megrendelésének elküldésétől számított, a szolgáltatás jellegétől
függő elvárható határidőn belül, de legkésőbb 48 órán belül Felhasználóhoz nem
érkezik meg, Felhasználó az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség
alól mentesül. A megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő a
Szolgáltatóhoz, illetve az Felhasználóhoz megérkezettnek, amikor az számára
hozzáférhetővé válik. Szolgáltató kizárja a visszaigazolási felelősségét, ha a
visszaigazolás azért nem érkezik meg időben, mert Felhasználó rossz e-mail címet
adott meg regisztrációja során, vagy a fiókjához tartozó tárhely telítettsége
miatt nem tud üzenetet fogadni.
5. A MEGRENDELÉSEK
FELDOLGOZÁSA ÉS TELJESÍTÉS
5.1. A megrendelések feldolgozása nyitvatartási
időben történik. A megrendelés feldolgozásaként megjelölt időpontokon kívül is
van lehetőség a megrendelés leadására, amennyiben az a munkaidő lejárta után
történik, az azt követő munkanapon kerül feldolgozásra. Szolgáltató
ügyfélszolgálata minden esetben elektronikus úton visszaigazolja, hogy mikor
tudja teljesíteni a megrendelését.
5.2. Általános teljesítési határidő, a
visszaigazolástól számított 5 munkanapon belül. Ha Szolgáltató és Felhasználó a
teljesítés időpontjában nem állapodtak meg, Szolgáltató Felhasználó
felszólításában meghatározott időpontban vagy időn belül, felszólítás hiányában
legkésőbb a megrendelésnek Szolgáltatóhoz való megérkezésétől számított harminc
napon belül köteles a szerződés szerinti teljesítésre.
5.3. Ha Szolgáltató a szerződésben vállalt
kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott termék
nem áll rendelkezésére, köteles erről Felhasználót haladéktalanul tájékoztatni,
valamint Felhasználó által fizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb
harminc napon belül visszatéríteni. E kötelezettség teljesítése Szolgáltatót
nem mentesíti szerződésszegése egyéb következményei alól.
5.4. Szolgáltató nem vállal felelősséget az
esetleges technikai ismertetők, leírások a beszállító, vagy rajta kívül álló
okok miatt történő előzetes bejelentés nélküli változása miatt. Szolgáltató
fenntartja a jogot a már visszaigazolt megrendelések visszautasítására részben,
vagy teljes egészben. Részben történő teljesítés kizárólag Felhasználóval
történő egyeztetést követően kerülhet sor!
6. ELÁLLÁS JOGA
A távollevők között kötött szerződésekről szóló,
17/1999. (II.5.) Kormányrendelet, az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU
számú irányelvének, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések
részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályozása
értelmében Felhasználó a megrendelt termék kézhez vételétől számított 14 napon
belül indokolás nélkül elállhat a szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt
terméket. Jelen tájékoztató hiányában jogosult Felhasználó 1 év elteltéig
gyakorolni az elállási jogát.
6.1. Az elállási jog gyakorlására nyitva álló
idő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Felhasználó,
vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket
átveszi.
6.2. A termék visszaküldésének költségét a
fogyasztónak kell viselnie, a vállalkozás nem vállalta e költség viselését.
6.3. Az elállási jog gyakorlása esetén a
Felhasználót a termék visszajuttatásának költségén kívül más költség nem
terheli, Szolgáltató azonban követelheti a nem rendeltetésszerű használatból
adódó anyagi kár megtérítését.
6.4. Nem illeti meg az elállási jog Felhasználót
olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján
vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet
egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak.
6.5. A fogyasztó szintén nem gyakorolhatja az
elállási jogát
a.
a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés
esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a
teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a
fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően
felmondási jogát elveszíti;
b.
olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében,
amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, az
elállási jog gyakorlására nyitva álló határidő alatt is lehetséges
ingadozásától függ;
c.
romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző
termék tekintetében;
d.
olyan zárt csomagolású termék tekintetében,
amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után
nem küldhető vissza;
e.
olyan termék tekintetében, amely jellegénél
fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;
f.
olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek
tényleges értéke a vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci
ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés
megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a
megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor;
g.
olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél
a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős
javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;
h.
lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel,
valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az
átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;
i.
hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében,
az előfizetéses szerződések kivételével;
j.
nyilvános árverésen megkötött szerződések
esetében;
k.
lakáscélú szolgáltatás kivételével
szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés,
étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló
szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy
határidőt kötöttek ki;
l.
a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális
adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes
beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével
egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés
megkezdését követően elveszíti az elállási jogát.
6.6. Szolgáltató a termék visszaérkezését
követően a fenti jogszabályok értelmében haladéktalanul, de legkésőbb 14 napon
belül visszatéríti a kifizetett összeget a Felhasználó részére, beleértve a
szállítási díjat is.
6.7. A visszatérítés során az eredeti ügylet
során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha
Felhasználó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását
adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Felhasználót semmilyen
többletköltség nem terheli.
6.8. Felhasználó köteles az árukat indokolatlan
késedelem nélkül, de a szerződéstől való elállására vonatkozó értesítés
Szolgáltató részére történő megküldésétől számított 14 napnál semmiféleképpen
sem később visszaküldeni vagy Szolgáltató címen leadni.
6.9. Felhasználó akkor tartja be a határidőt, ha
a 14 napos időszak letelte előtt visszaküldi, vagy átadja a termék(eke)t.
6.10. A fogyasztó kizárólag a termék
visszaküldésének közvetlen költségét viseli, kivéve, ha a vállalkozás vállalta
e költség viselését.
6.11. Felhasználó kizárólag akkor vonható
felelősségre az árukban bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az az áruk
jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükségestől
eltérő kezelés miatt következett be.
6.12. A visszatérítést Szolgáltató mindaddig
visszatarthatja, amíg vissza nem kapta az áru(ka)t, vagy Felhasználó
bizonyítékot nem szolgáltatott arra vonatkozóan, hogy azokat visszaküldte: a
kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.
6.13. Amennyiben Felhasználó élni szeretne
elállási jogával, annak jelzését megteheti Szolgáltató elérhetőségeinek
valamelyikén írásban (akár a mellékelt adatlap segítségével), vagy telefonon.
Postai úton írásban történő jelzés alkalmával a postára adás időpontját vesszük
figyelembe, telefonon történő jelzés alkalmával, pedig a telefonon történő
jelzését. Postai úton történő jelzés esetén ajánlott küldeményként, csomagként
való jelzést fogad el Szolgáltató. A megrendelt terméket postai úton, vagy
futárszolgálat segítségével juttathatja vissza Felhasználó Szolgáltató részére.
6.14. Felhasználónak kiemelten ügyelnie kell a
termék rendeltetésszerű használatára, ugyanis a nem rendeltetésszerű
használatából eredő károknak megtérítése a Felhasználót terheli! A termék
visszaérkezését követő tizennégy napon belül a Felhasználó által megadott
bankszámlaszámra visszatéríti Szolgáltató a termék vételárát, a szállítási
költséggel együtt.
6.15. A fogyasztó és a vállalkozás közötti
szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet itt
érhető el.
6.16. Az Európai Parlament és a Tanács
2011/83/EU számú irányelve itt érhető el.
6.17. Felhasználó egyéb panaszával is
megkeresheti Szolgáltatót a jelen Szabályzatban található elérhetőségeken.
6.18. Az elállási jog nem illeti meg a
vállalkozást, azaz az olyan személyt, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy
üzleti tevékenysége körében jár el.
7. JÓTÁLLÁS, SZAVATOSSÁG
7.1. Szolgáltató a kötelező jótállás alá tartozó
termékekre egy év jótállást vállal. A kötelező jótállás alá nem eső termékek
esetén a Szolgáltató a gyártó által esetlegesen vállalt időtartamra és
feltételek mellett vállal jótállást. Utóbbiak konkrét feltételeiről a
Szolgáltató a Megrendelő kérésére részletes tájékoztatást ad.
7.2. A vásárlástól számított hat hónapon belül
Szolgáltató csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha bizonyítja, hogy a
termék hibája a fogyasztó részére történő átadást követően keletkezett. Így
Szolgáltató nem köteles a kifogásnak helyt adni, ha megfelelően bizonyítja,
hogy a termék a nem rendeltetésszerű használat folytán vált hibássá. A
teljesítést követő hat hónap elteltével azonban a bizonyítási teher a fogyasztó
oldalára kerül, vagyis vita esetén a Felhasználónak kell bizonyítania, hogy a
hiba már a teljesítés időpontjában fennállt. Nem áll fenn hibás teljesítés, ha
a termék hibái ismertek, vagy azok a Megrendelő számára felismerhetőek voltak.
7.3. Szavatossági jog érvényesítésére a
Megrendelő a teljesítés időpontjától számított két éves elévülési határidő
alatt jogosult. Ha a Megrendelő az igényét menthető okból nem tudja
érvényesíteni, így különösen, ha a hiba a jellegénél vagy a dolog természeténél
fogva a fenti határidőn belül nem volt felismerhető, a szavatossági jogok
érvényesítésének határideje a teljesítés időpontjától számított három év.
7.4. A jótállási ill. szavatossági idő alatt
felmerült, jótállás ill. szavatosság körébe tartozó hibákat a Szolgáltatónak
költségmentesen ki kell javítani, kicserélni vagy újólag szolgáltatnia.
Amennyiben ilyen hibák a Megrendelő tudomására jutnak, Megrendelő
haladéktalanul köteles a Szolgáltatót írásban értesíteni jótállási, illetve
szavatossági igényeiről.
7.5. A jótállás ill. szavatosság
érvényesítéséhez a Megrendelő köteles bemutatni a Szolgáltatótól kapott számlát
illetve jótállási jegyet. Jótállási igény esetén a Megrendelő elsődlegesen
kijavítást, illetőleg kicserélést követelhet, ezt követően illeti meg az
árleszállítás, illetve elállás joga. A hiba a felfedezésétől számított 2
hónapon belül jelzett kifogás esetén tekinthető jótállási ill. szavatossági
időben közöltnek. A közlés késedelméből eredő kárért a Megrendelő felel. A
fentieken túlmenően az adott termékhez mellékelt jótállási jegy is tartalmazhat
jótállási, illetve szavatossági feltételeket.
7.6. Szolgáltató nem tartozik jótállással,
illetve szavatossággal a természetes elhasználódásból származó, továbbá olyan
károkért, amelyek a kárveszély átszállása utáni hibás vagy gondatlan
kezelésből, túlzott igénybevételből, illetve a meghatározottól eltérő
behatásokból, illetve egyéb, a termékek nem rendeltetésszerű használatából
keletkeztek.
Kellékszavatosság
7.7. Milyen esetben élhet Felhasználó a
kellékszavatossági jogával?
Felhasználó webshopot üzemeltető cég hibás
teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt
érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
7.8. Milyen jogok illetik meg a Felhasználót a
kellékszavatossági igénye alapján?
Felhasználó – választása szerint – az alábbi
kellékszavatossági igényekkel élhet: kérhet kijavítást vagy kicserélést,
kivéve, ha az ezek közül a Felhasználó által választott igény teljesítése
lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest
aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem
kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos
leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Felhasználó is
kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a
szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is
áttérhet, az áttérés költségét azonban Felhasználó viseli, kivéve, ha az
indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
7.9. Milyen határidőben érvényesítheti
Felhasználó kellékszavatossági igényét?
Felhasználó köteles a hibát annak felfedezése
után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő
hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés
teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági
jogait már nem érvényesítheti.
7.10. Kivel szemben érvényesítheti
kellékszavatossági igényét?
Felhasználó a vállalkozással szemben
érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
7.11. Milyen egyéb feltétele van
kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a
kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb
feltétele, ha Felhasználó igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a
webshopot üzemeltető vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap
eltelte után azonban már Felhasználó köteles bizonyítani, hogy az Felhasználó
által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
Termékszavatosság
7.12. Milyen esetben élhet Felhasználó a
termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (termék) hibája esetén Felhasználó –
választása szerint – kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt
érvényesíthet.
7.13. Milyen jogok illetik meg Felhasználót
termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként Felhasználó
kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
7.14. Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a
forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy pedig, ha nem
rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
7.15. Milyen határidőben érvényesítheti
Felhasználó termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét Felhasználó a termék
gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E
határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
7.16. Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel
érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó
dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját
termékszavatossági igény érvényesítése esetén Felhasználónak kell bizonyítania.
7.17. A gyártó (forgalmazó) milyen esetben
mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül
termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
– a terméket nem üzleti tevékenysége körében
gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
– a hiba a tudomány és a technika állása szerint
a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
– a termék hibája jogszabály vagy kötelező
hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő
egy okot bizonyítania.
Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt
kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással
párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes
érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre
vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
Jótállás
7.18. Milyen esetben élhet Felhasználó a
kellékszavatossági jogával?
Hibás teljesítés esetén az egyes tartós
fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.)
Korm. rendelet alapján a webshopot üzemeltető vállalkozás jótállásra köteles.
7.19. Felhasználót milyen jogok és milyen
határidőn belül illetik meg jótállás alapján?
A jótállás időtartama egy év. A jótállási
határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az
üzembe helyezést a forgalmazó vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés
napjával kezdődik.
7.20. Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási
kötelezettsége alól?
A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak
abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után
keletkezett. Felhívjuk a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt
kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási
igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont
Felhasználót a jótállásból fakadó jogok a termék-és kellékszavatosság
fejezetekben leírt jogosultságoktól függetlenül megilletik.
8. A SZAVATOSSÁGI IGÉNY
ESETÉN TÖRTÉNŐ ELJÁRÁS
8.1. Fogyasztó és vállalkozás közötti
szerződésben a felek megállapodása a rendelet rendelkezéseitől a fogyasztó
hátrányára nem térhet el.
8.2. A fogyasztó kötelessége a szerződés
megkötésének bizonyítása (számlával, vagy akár csak nyugtával).
8.3. A vállalkozás a fogyasztó nála bejelentett
szavatossági vagy jótállási igényéről jegyzőkönyvet köteles felvenni.
8.4. A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul,
igazolható módon a fogyasztó rendelkezésére kell bocsátani.
8.5. Ha a vállalkozás a fogyasztó szavatossági
vagy jótállási igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud
nyilatkozni, álláspontjáról – az igény elutasítása esetén az elutasítás
indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is – öt munkanapon
belül, igazolható módon köteles értesíteni a fogyasztót.
8.6. A vállalkozás a jegyzőkönyvet az annak
felvételétől számított három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző
hatóság kérésére bemutatni.
8.7. A vállalkozásnak törekednie kell arra, hogy
a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze
9. VEGYES RENDELKEZÉSEK
9.1. Szolgáltató kötelezettsége teljesítéséhez
közreműködőt jogosult igénybe venni. Ennek jogellenes magatartásáért teljes
felelősséggel tartozik, úgy, mintha a jogellenes magatartást saját maga követte
volna el.
9.2. Ha a jelen Szabályzat bármely része
érvénytelenné, jogtalanná vagy érvényesíthetetlenné válik, az a fennmaradó
részek érvényességét, jogszerűségét és érvényesíthetőségét nem érinti.
9.3. Amennyiben Szolgáltató a Szabályzat alapján
megillető jogát nem gyakorolja, a joggyakorlás elmulasztása nem tekinthető az
adott jogról való lemondásnak. Bármilyen jogról történő lemondás csak az erre
vonatkozó kifejezett írásbeli nyilatkozat esetén érvényes. Az hogy a Szolgáltató
egy alkalommal nem ragaszkodik szigorúan a Szabályzat valamely lényegi
feltételéhez, vagy kikötéséhez nem jelenti azt, hogy lemond arról, hogy a
későbbiekben ragaszkodjon az adott feltétel vagy kikötés szigorú betartásához.
9.4. Szolgáltató és Felhasználó vitás ügyeiket
békés úton próbálják rendezni.
10. PANASZKEZELÉS RENDJE
10.1. Áruházunk célja, hogy valamennyi
megrendelést megfelelő minőségben, a megrendelő teljes megelégedettsége mellett
teljesítsen. Amennyiben Felhasználónak mégis valamilyen panasza van a
szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát a fenti
e-mail címen, vagy levél útján is közölheti.
10.2. Szolgáltató a szóbeli panaszt azonnal
megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a vásárló a panasz kezelésével
nem ért egyet, a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról
haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát átadja a
vásárlónak. Ha a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató a
panaszról jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát átadja a
vásárlónak.
10.3. Az írásbeli panaszt az webáruházunk 30
napon belül írásban megválaszolja. A panaszt elutasító álláspontját
megindokolja. A válasz másolati példányát 3 évig megőrzi, s azt az ellenőrző
hatóságoknak kérésükre bemutatja.
10.4. Panasszal fordulhat a Nemzeti
Fogyasztóvédelmi Hatósághoz is:
Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság
Cím: 1088 Budapest, József krt. 6.
Levelezési cím: 1428 Budapest, PF: 20.
GPS koordináták: X 19,071 Y 47,496
Központi telefonszám: +36 1 459 4800
Faxszám: +36 1 210 4677
E-mail: nfh@nfh.hu
Kelt: Budapest, 2014 május 16-án